Mocny finał Kołobrzeskiego Roweru Nextbike, rośnie zainteresowanie rowerami publicznymi  

October 1 2025
Featured image for “Mocny finał Kołobrzeskiego Roweru Nextbike, rośnie zainteresowanie rowerami publicznymi  ”

Mieszkańcy Kołobrzegu oraz odwiedzający miasto turyści skorzystali w tym sezonie ponad 35 tys. razy z rowerów Nextbike. Przejechali łącznie 154 106 km, spalając przy tym 5 860 002 kalorii oraz zaoszczędzając w nadmorskim mieście 29 588 kg emisji CO2.  

Do kołobrzeskich jednośladów w nowej, odświeżonej wersji miało dostęp ponad 50 tys. zarejestrowanych użytkowników. Do ich dyspozycji było 80 nowoczesnych rowerów typu smart bike oraz 20 rowerów elektrycznych. Rowery można było wypożyczyć i oddać na jednej z 20 stacji. System działający od 2017 roku, stał się także pierwszym w Polsce hybrydowym rozwiązaniem, opartym na współfinansowaniu przez miasto i partnera komercyjnego – markę Nimm2.  

Zainteresowanie miejskimi rowerami publicznymi utrzymuje się na stałym poziomie, a wprowadzenie modelu komercyjnego pokazało jednocześnie ich ogromny potencjał reklamowy – naturalny i nienachalny. Ponad 50 tys. użytkowników to realny zasięg i wartość dla partnerów komercyjnych, a jednocześnie ta forma reklamy to coś, co konsumenci doceniają. Według współtworzonego przez nas EKObarometru 2025, 62% Polaków postrzega firmy wspierające infrastrukturę rowerową jako bardziej ekologiczne, a 39% chętniej kupiłoby produkty takich marek, które pomagają w budowie sieci rowerów miejskich – komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.    

Według EKObarometru już 1 na 4 Polaków zwraca uwagę na reklamy na miejskich rowerach publicznych. Co ważne, ta forma reklamy ma najwyższy poziom akceptacji w porównaniu z reklamą online (37%) czy klasycznym OOH/DOOH (25%) – tylko 16,9% ankietowanych oceniła ją negatywnie. 

Nowa jakość współdzielonej mobilności 

W tym sezonie system rowerów miejskich przeszedł nie tylko zmiany organizacyjne, ale także technologiczne. Nowe rowery typu smart bike zostały wyposażone w moduły GPS i blokadę o-lock umieszczoną bezpośrednio nad tylnym kołem, co wyeliminowało konieczność korzystania z tradycyjnych stojaków. Pojawiły się strefy parkowania, ale rowery można było zostawiać także poza nimi – za dodatkową opłatą. Ze względu na połowicznie komercyjny charaktery systemu przychody z wypożyczeń trafiły do operatora. 

Posiadacze Kołobrzeskiej Karty Mieszkańca mogli połączyć swoją kartę z kontem w systemie roweru miejskiego, mając możliwość bezpłatnego korzystania z rowerów  przez 60 minut dziennie. System rowerowy został bowiem zintegrowany z systemem katy miejskiej w ramach  przetargu z miastem, a podpisana umowa zapewniała mieszkańcom dostępność pojazdów oraz korzystne warunki użytkowania.  

Teraz nasze rowery trafią na serwis zimowy, Dziękujemy za tegoroczny wynik i do zobaczenia na drogach rowerowych już w 2026.